Zgodnie z tradycją, japońscy biznesmeni w pierwszym roboczym dniu nowego roku odwiedzają świątynie, żeby pomodlić się w intencji powodzenia w interesach. Jednym z takich tłumnie odwiedzanych miejsc jest świątynia Kanda Myojin w Tokio. Od okresu Edo (XVII-XIX w.) jest uważana za strażnicę kultu w stolicy Japonii. Często zwana jest świątynią handlu i przemysłu lub po prostu „świątynią biznesu”. W dniu 04 stycznia 2013 r. w pierwszym biznesowym dniu roku świątynia Kanda Myojin w Tokio zgromadziła tysiące przybyłych członków kadry kierowniczej i pracowników wielu tokijskich firm.
Świątynia Kanda Myojin w Tokio (foto: wikipedia).
Tysiące Japończyków wypełniły dziedziniec tokijskiej świątyni Kanda Myojin w pierwszym roboczym dniu nowego roku (foto: AS).
Biznesmeni wchodzą do świątyni Kanda Myojin w Tokio (foto: EPA/PAP).
Japońscy biznesmeni modlą się o pomyślność w interesach (foto: EPA/PAP).
Jak podaje Agencja Reuters, świątynię odwiedzili przedstawiciele ok. 3.000 japońskich firm, zanosząc modły o pomyślność w biznesie w nowym roku.
Dr Wacława Wojtala